czwartek, 12 lutego 2015

Ciasteczka trójkolorowe


Co mogę powiedzieć o tych ciasteczkach? Smakują podobnie jak markizy :) Są bardzo kruche i bardzo słodkie, ale przecież tak właśnie ma być. 
Muszę od razu zaznaczyć, że są bardzo pracochłonne, ale warto! Prawdopodobnie będziecie dłużej je przygotowywać niż zjadać :) Jednak nie zniechęcajcie się, bo naprawdę są pyszne. Czemu ciasteczka trójkolorowe? Jedno ciasteczko składa się z trzech kolorów (smaków) : czekoladowego, makowego i zwykłego maślanego. Przełożone są masą krówkową a brzegi obtoczone są w kokosie. Całość tworzy świetną słodką przekąskę, pięknie pachną i naprawdę smakują jak markizy! 
A więc życzę wam dużo cierpliwości przy wykonaniu ciastek i jeszcze więcej opanowania, żeby nie zjeść wszystkiego na raz.
Stopień trudności wykonania: średni


Przepis na ciastka:




Ciasteczka trójkolorowe

  • 30 dag mąki pszennej
  • 30 dag mąki ziemniaczanej
  • 15 dag cukru pudru
  • 25 dag masła
  • 3 żółtka
  • 1 łyżka śmietany
Ciasto zagnieść z podanych składników, podzielić na 3 części do jednej dodać 2 łyżki kakao, do drugiej 2-3 łyżki suchego maku, trzecią zostawić bez zmian. Piec w 180 stopniach przez 20 minut.

  • puszka masy krówkowej ( bez gródek )
Masą sklejać krążki, każdy innego koloru, boki również delikatnie posmarować masą i obtaczać we wiórkach kokosowych.

Wskazówki:
  • Ciasto najlepiej wałkować przy użyciu foli (ja użyłam zwykłą reklamówkę) wtedy ciasto nie przykleja się do deski oraz do wałka. Rozcięłam reklamówkę włożyłam do niej ciasto i wałkowałam. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz