czwartek, 12 lutego 2015

Ciasto brzoskwiniowo-nugatowe


Ciasto, w którym smaki połączone są idealnie. Połączenie owoców, kawy i nutelli jest strzałem  dziesiątkę. Co tu dużo mówić, ciasto jest po prostu smaczne :) I chociaż moja rodzina nie przepada za smakiem kawy w cieście, te przypadło im do gustu. Prezentuje się równie pięknie jak smakuje. Zachwyci wszystkich, nawet tych najbardziej wybrednych. 
Stopień trudności wykonania: średnie 


Przepis na ciasto:




Ciasto brzoskwiniowo-nugatowe


Biszkopt czekoladowy:
  • 8 jaj
  • szklanka cukru
  • cukier waniliowy
  • niepełna szklanka mąki pszennej
  • pół szklanki mąki ziemniaczanej 
  • 3 łyżki kakao
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki oleju
Białka ubić, dodać cukier i żółtka, wsypać mąkę z proszkiem do pieczenia i kakao, wymieszać delikatnie szpatułką, dodać olej i wymieszać. Upiec biszkopt i podzielić na dwie części.

Dodatkowo:
  • 2 galaretki brzoskwiniowe
  • puszka brzoskwiń 
Galaretki rozpuścić w 2,5 szklanki gorącej wody, wystudzić. Brzoskwinie pokroić w kostkę, wymieszać z tężejącą galaretką.

Masa nugatowa:
  • 25 dag masła
  • mały słoik nutelli
  • spirytus
  • 2 paczki okrągłych biszkoptów ( namoczone w słodkim, wystudzonym wywarze z kawy )
Masło utrzeć dodawać po trochę nutelli i na koniec dodać spirytus.

Krem:
  • 2 śnieżki
  • 2 galaretki brzoskwiniowe
Galaretki rozpuścić w szklance wody, wystudzić. Śnieżki ubić według przepisu na opakowaniu, dodać tężejące galaretki.

Przełożenie:

Biszkopt, tężejąca galaretka z brzoskwiniami, biszkopt, masa nugatowa, okrągłe biszkopty przekrojone na pół namoczone w kawie i ułożone na sztorc, krem Śnieżka, wierzch posypać startą czekoladą.

Wskazówki:
  • Ja upiekłam biszkopt według mojego sprawdzonego przepisu - puszysty biszkopt
  • Biszkopty namoczyłam w capuccino, żeby smak był łagodniejszy bo jak już wspomniałam moja rodzina nie przepada za smakiem kawy w cieście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz