środa, 6 maja 2015

Tort czekoladowo pomarańczowy


Tak dawno nie piekłam tortu o nowym smaku, że jak tylko nadarzyła się okazja bardzo długo zastanawiałam się co tu nowego spróbować? Aż w końcu wpadłam na pomysł, aby połączyć tradycję z nowoczesnością czyli zwykłego (niezwykłego) murzynka i masę o nie typowym smaku pomarańczy. Smaki pasują do siebie idealnie, tort jest słodki, ale nie przesadnie :) 
Tort jest bardzo mięciutki a dodatkowo bardzo czekoladowy, budyń na masę został ugotowany na soku z pomarańczy i bardzo fajnie komponuje się z czekoladowymi plackami. Dodatkowo blaty namoczyłam świeżo wyciśniętym sokiem z pomarańczy, aby tort nie był "za suchy"  po za tym sok nadaje jeszcze bardziej pomarańczowy smak. 
Przepis na pewno będzie jeszcze przeze mnie nie raz wykorzystany i mam nadzieję, że i Wam się spodoba i posmakuje w Waszych domach.
Stopień trudności wykonania: trudny


Przepis na tort:


Tort czekoladowo pomarańczowy


Ciasto czekoladowe:

  • 1/2 szklanki wody lub mleka
  • 3 łyżki kakao
  • 2 szklanki cukru
  • 1 margaryna

  Wykonanie:


Składniki te należy zagotować, od tej chwili gotować jeszcze pięć minut cały czas mieszając. Do pozostałej masy dodać 4 żółtka, po jednym ucierać, dodać 2 szklanki mąki pszennej i 2 łyżeczki proszku do pieczenia. Białka ubite na pianę dodać na końcu powoli łącząc z masą czekoladową używając szpatułki. Piec w 180 stopniach przez około godzinę, przed wyjęciem z piekarnika sprawdzić patyczkiem czy jest już upieczony.  


Masa pomarańczowa:



  • 3 szklanki soku z pomarańczy (z kartonu-jak najlepszej jakości lub świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy)
  • 1,5 szklanki cukru
  • 4 żółtka
  • 2,5 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki mąki pszennej
Wykonanie:

1,5 szklanki soku postawić na ogniu, do pozostałej części dodać obie mąki i żółtka, do już ciepłego soku dodać cukier i mieszać aż do rozpuszczenia, kiedy sok zacznie się gotować dodać do niego sok z mąkami mieszać na ogniu do zgęstnienia, nie gotować. Budyń wystudzić, aby nie utworzył się kożuch najlepiej przykryć jeszcze ciepły budyń folią aluminiową. Zimny budyń połączyć z rozkręconą margaryną lub masłem. Budyń dodawać powoli po łyżce. 


Nasącz: 



  • sok z jednej pomarańczy
  • przegotowana woda (dodałam tyle ile było soku czyli w stosunku 1:1)


Wskazówki:



  • Do tortu upiekłam 2 ciasta czekoladowe, każde z nich przekroiłam na pół, tak aby były 3 warstwy masy
  • masę do udekorowania zrobiłam oddzielnie (jest to zwykła masa budyniowa przepis podam później w zakładce moje porady)
  • róże wykonałam z czekolady plastycznej 



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz