niedziela, 20 grudnia 2015

Pierniczki i domek z piernika



Dziś chciałabym opowiedzieć Wam co nie co o moich świętach Bożego Narodzenia od strony kuchni. Jak każdy mam bardzo dużo pracy przy przygotowywaniu (razem z mamą) wigilii i potraw na święta, po za tym robię jeszcze parę blach ciasta, ciasteczka i... pierniczki na choinkę oraz chatkę z piernika! To nie jest bułka z masłem, potrzebna jest duża porcja cierpliwości i jeszcze większa dawka dobrej chęci. W zeszłym roku samą chatkę wykonywałam 4 godziny a dekoracja pierniczków zajęła mi około 2 godzin, więc wśród chaosu i świątecznej gorączki trzeba znaleźć trochę spokoju (także wewnętrznego). Jeśli ktoś ma ochotę upiec aromatyczne pierniczki i sprawić by w domu zapanował świąteczny nastrój, zachęcam :) Życzę Wam dużo cierpliwości, ale też dużo zabawy i satysfakcji ze swojego dzieła! 
Stopień trudności wykonania: średni (dla pierniczków) trudny (dla chatki)

Przepis na pierniczki:


Pierniczki

Składniki:

  • 600 g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 250 g margaryny
  • 250 g miodu naturalnego
  • 150 g cukru
  • 30 g kakao
  • 1 łyżeczka sody
  • przyprawa do piernika
Miód zagotować z margaryną i cukrem. Wystudzić i wymieszać z jajkiem. Do przesianej mąki dodać sodę, kakao i przyprawę z piernika na końcu dodać masę miodową i wszystko razem zagnieść. Wstawić do lodówki na około godzinę. Rozwałkować i najpierw upiec elementy domku. Pieczemy w 180 stopniach około 15 minut.



Dodatkowo:
Drzwi, 8 okiennic, dachówki około 60, choinka, płotek, droga i podkład pod domek
Wszystkie elementy sklejamy lukrem według zdjęcia mojej chatki (z tamtego roku). 
Lukier:

  • 1 białko
  • 1,5 szklanki cukru pudru
Białko ubijamy, do ubitego białka dodajemy cukier puder i miksujemy do gładkiej konsystencji lukru.

Z tej porcji ciasta upiekłam jeszcze około 30 pierniczków na choinkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz