czwartek, 21 kwietnia 2016

Pomarańczowa babka piaskowa


Już bardzo długo zbierałam się do upieczenia babki piaskowej, nie chciałam, aby była ona banalna więc wtarłam skórkę z pomarańczy, dodałam zapachu, polałam lukrem pomarańczowym i posypałam kandyzowaną skórką z pomarańczy - to się nazywa full wypas :) babka wyszła smaczna, idealna do kawki.
Stopień trudności wykonania: łatwy


Przepis na babkę:


Pomarańczowa babka piaskowa

Składniki:


  • 150 g masła
  • 160 g cukru pudru
  • 100 g mąki pszennej
  • 200 g mąki ziemniaczanej
  • 3 jaja
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • około 4 ml zapachu pomarańczowego
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej, masło utrzeć z cukrem na gładką masę, następnie dodawać po żółtku, dodać przesiane mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia. Dodać zapach i skórkę z pomarańczy. Ubić białka na sztywną pianę i delikatnie połączyć z masą babkową. 
Ciasto wlać do wysmarowanej i obsypanej mąką lub bułką tartą formy. Piec w 160 stopniach przez około 1 godziny, sprawdzać patyczkiem czy ciasto jest upieczone.

Całość wystudzić i polać lukrem pomarańczowym ( sok z pomarańczy i cukier puder zmieszać w takich proporcjach aby powstał lejący się lukier) posypać kandyzowaną skórką i migdałami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz