czwartek, 28 kwietnia 2016

Góra lodowa


Góra lodowa jest jednym z bardziej popularnych ciast na stronie domowa cukierenka. Pomyślałam więc, że jeśli tyle osób interesuje się tym przepisem to znaczy, że ciasto na pewno będzie smaczne. Całość przygotowałam trochę po swojemu, bo użyłam swojego przepisu na biszkopt, masę budyniową też troszkę zmodyfikowałam. Całość wyszła naprawdę smacznie, masa z mlekiem w proszku jest pyszna, dodatkowo góra pięknie się prezentuje. Zachęcam i Was do wykorzystania przepisu zarówno z mojej strony jak i według oryginalnego przepisu z domowej cukierenki :)
Stopień trudności wykonania: średni


Przepis na ciasto:


Góra lodowa

Upiec biszkopt z kakaem. Następnie pozostawić do ostygnięcia i przekroić na 2 części.

Przygotować nasącz:

  • 1/2 szklanki herbaty
  • kieliszek wódki 
Masa budyniowa:
  • 1 budyń waniliowy
  • 1 łyżka kopiasta mąki pszennej
  • 1/2 litra mleka
  • 5 łyżek cukru kryształu
  • 1 cukier wanilinowy
Szklankę mleka wlać do rondelka i postawić na ogniu, do ciepłego dodać cukry, wymieszać do rozpuszczenia. W pozostałym mleku rozmieszać mąkę i budyń. Kiedy mleko będzie się gotowało wlać pozostałe mleko z budyniem i mąką i mieszać do zgęstnienia i zagotowania. Zimny budyń utrzeć z margaryną lub masłem (250 g).

Masa z mlekiem w proszku:
  • 250 g masła lub margaryny
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 szklanki wody 
  • 2 szklanki mleka w proszku
  • 2 łyżki kakao 
  • opakowanie okrągłych biszkoptów
Masło zagotować z wodą i cukrem, do ostudzonej masy wmiksować mleko w proszku, masę podzielić na 2 części do jednej dodać kakao.

Ułożenie:
Pół biszkoptu nasączyć połową herbaty z wódką, pół masy budyniowej, biszkopt, nasącz, masa budyniowa, połówki biszkoptów powtykanych w masę pionowo, masa z mleka w proszku powlewana na przemian między biszkopty.

Wskazówki:
  • Najlepiej ciasto zrobić wcześniej tak, aby odstało trochę w lodówce, wtedy zwilgotnieje i smaki się połączą


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz