piątek, 9 grudnia 2016

Ciasteczka owsiane


Ciasteczka owsiane z dużą ilością rodzynek, żurawiny, słonecznika i orzechów to super pomysł na pełnowartościowe drugie śniadanie lub po prostu na przekąskę między posiłkami. Ciasteczka nie zawierają mąki więc nie są suche. Posłodzone są przede wszystkim miodem i  poperfumowane cynamonem. Początkowo upiekłam je z myślą o sobie (aktualnie odmawiam sobie słodyczy) jednak okazało się, że większość zjedli mój tato i brat ;)
Stopień trudności wykonania: łatwe


Przepis na ciasteczka:


Ciasteczka owsiane

Składniki:

  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • 1/2 szklanki żurawiny (można pokroić)
  • 1/2 szklanki orzechów włoskich (posiekane)
  • 1/2 szklanki słonecznika
  • 4 łyżki miodu
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 jaja
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych (ewentualnie-ja nie posiadałam więc nie dodałam, chociaż lubię ;))
  • ewentualnie 2 łyżeczki cukru waniliowego
Przygotować dwie miski. Do jednej należy wsypać składniki suche: płatki, rodzynki, żurawinę, orzechy, słonecznik, cynamon, ewentualny cukier.
Do drugiej miski składniki mokre: jaja i miód, niedbale roztrzepać. 
Następnie połączyć składniki suche z mokrymi, wymieszać.
Wyłożyć blachę papierem do pieczenia, przygotować okrągłą wykrawaczkę do ciastek ( takie coś metalowe czym wycina się ciastka z rozwałkowanego ciasta) Ułożyć na blasze i wsypać do środka łyżkę przygotowanego "ciasta" i lekko przydusić do blachy. Jeśli nie masz wykrawaczki po prosu łyżką formuj okrągłe ciasteczka. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz