środa, 3 października 2018

Tort Delicja


Tak jak obiecałam dzielę się z Wami przepisem mojej mamy na przepyszny tort. Zdobyłam przepis i tak jak pisałam na instagramie, przepis źródłowy odbiega i to znacznie od tortu, który widzicie na zdjęciu. Mogę się założyć, że nikt z Was nie miał okazji spróbować takiego wypieku! A dlaczego tak uważam? Bo zrobiła go moja mama, mama piecze pysznie, ale kiedy proszę o przepis mówi: wiesz co znalazłam stary przepis na takie ciastko... pamiętasz? To co kiedyś ktoś tam Ci dał... a że tam w przepisie były banany, a Karolina nie lubi bananów to dodałam brzoskwinie. W przepisie był też inny jogurt, bo owocowy ale ja nie miałam, to dodałam grecki, chyba dobry będzie :). A że to tort to upiekłam dwa biszkopty zamiast jednego, żeby był wyższy. Ty Agatka jeszcze go ładnie udekoruj i będzie dobrze :) I tak oto mama stworzyła nowy przepis (jak zawsze z resztą). PYSZNY TORT :) <3 
PS: To mój tort urodzinowy; )
Stopień trudności wykonania: trudny

Przepis na tort:


Tort Delicja

Upiecz 2 biszkopty (klik): Pierwszy jasny z 5 jaj i drugi kakaowy z 3 jaj (mój przepis jest na 5 jaj ale wystarczy, że zmniejszysz ilość składników).

Masa:

  • 500 ml mleka
  • 8 łyżek cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 budyń waniliowy
  • 1 kopiasta łyżeczka mąki ziemniaczana
  • 250 g masła lub dobrej jakościowo margaryny
300 ml mleka wlej do garnka i postaw na kuchence, dodaj cukier i mieszaj do rozpuszczenia. Pozostałe mleko wlej do miseczki, dodaj budyń, mąkę ziemniaczaną, wymieszaj, wlej do gotującego się mleka, mieszaj do uzyskania gęstego budyniu. Gotowy budyń odstaw do wystygnięcia.  Budyń możesz przykryć folią spożywczą (tak aby folia dotykała budyniu), wtedy na budyniu nie zrobi się kożuch. Całkowicie zimny budyń dodawaj porcjami do rozkręconego masła lub margaryny. 

Dodatkowo:

  • sok z 1 cytryny
  • 1 kopiasta łyżka kakao
Masę podziel na 2 części. Do jednej dodaj sok z cytryny, a do drugiej kakao.

Masa jogurtowa:
  • 450 ml jogurtu naturalnego lub greckiego
  • 2 galaretki brzoskwiniowe
  • brzoskwinie w puszce
Jedną galaretkę rozpuść w połowie szklanki gorącej wody. Tężejącą galaretkę połącz z jogurtem.
Drugą galaretkę rozpuść w 1,5 szklanki gorącej wody. Zostaw do lekkiego stężenia.

Nasącz:
  • sok z połowy cytryny
  • 1 szklanka przegotowanej wody
  • 2 łyżki cukru pudru
Składniki wymieszać.

Przełożenie: 
Jasny biszkopt podziel na pół. 
Układaj: 
1. Pierwszą połowę jasnego biszkoptu nasącz
2. Połóż masę kakaową 
3. Na masę ułóż biszkopt kakaowy (z wykrojonymi kieliszkiem dziurami), następnie go nasącz
4. W dziury w kakaowym biszkopcie włóż pokrojone w kostkę brzoskwinie, zalej brzoskwinie tężejącą galaretką brzoskwiniową
5.  Na kakaowy biszkopt wylej masę jogurtową
6. W masę jogurtową powtykaj kakaowe krążki (powykrajane zostały z biszkoptu kakaowego) najlepiej nad dziurami wypełnionymi brzoskwiniami z galaretką
7. Połóż masę cytrynową
8. Całość przykryj drugą połową jasnego biszkoptu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz