środa, 23 października 2019

Domowa granola


Już od dłuższego czasu miałam ochotę zrobić domową granolę, jednak odkładałam to w nieskończoność! Podczas przygotowywania batoników owsianych chciałam trochę zmienić proporcje, dodałam mniej miodu dzięki czemu batoniki nie były zwarte i w ten oto sposób powstała moja pierwsza granola. Uwielbiam owsiankę i jem ją codziennie niezmiennie od 5 lat. Jak się teraz okazało moje śniadanie jest jeszcze lepsze bo granola to taka owsianka na wypasie - aż chce się wstawać z łóżka dla takiego posiłku. Spróbujcie ją przygotować, a na pewno wrócicie do niej nie raz.
Stopień trudności wykonania: łatwy

Przepis na granolę:

Domowa granola

  • 2 szklanki płatków owsianych górskich 
  • 1 jabłko
  • 1 czubata łyżeczka cynamonu
  • 3 łyżki oleju (u mnie rzepakowy)
  • 100 g orzeszków ziemnych
  • 2 łyżki miodu 
  • 2 łyżki cukru
  • duża szczypta soli
  • 20 g wiórków kokosowych
  • 50 g suszonej żurawiny
Płatki owsiane wsyp do dużej miski, dodaj starte na dużych oczkach jabłko, cynamon, olej, posiekane orzeszki, miód, cukier, sól i dokładnie wymieszaj. Mieszankę wyłóż na blaszkę pokrytą papierem do pieczenia - może to być duża blacha do piekarnika (ta która zawsze jest do niego dołączona). Piecz w 120 stopniach około 1 h 40 min do 2 godzin, mieszając co 15 minut aby granola piekła się równomiernie. Na 15 minut przed wyłączeniem piekarnika dodaj do granoli wiórki kokosowe. Do gotowej, przestudzonej mieszanki dodaj suszoną żurawinę i całość wymieszaj. Przechowuj w zamykanym pojemniku w suchym miejscu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz