poniedziałek, 16 lutego 2015

Tort oreo


Tort oreo. Jak narodził się pomysł na taki tort? Bardzo możliwe, że w głębi duszy podążam za tym co modne, chociaż zawsze wydawało mi się, że tak nie jest. Ostatnio "modne" są ciasta których inspiracją są na przykład batony, składają się one głównie z karmelu i czekolady. Mnie zaciekawił przepis na tort z amerykańskimi ciasteczkami i muszę się przyznać, że tak naprawdę robiłam go trochę w ciemno, bo nigdy wcześniej nawet nie próbowałam tych ciastek! Okazało się, że wszystkim posmakował! Jaki jest w smaku? Hmmm... nie mam pojęcia :) Został szybciutko zjedzony i bardzo się z tego cieszę. Wiem tylko że jest idealnie słodki oraz że jest pyszny. Jeszcze tylko wspomnę, że pomysł na ubranie tortu podsunęła mi jubilatka i jestem bardzo zadowolona z efektu :) Zachęcam do wypróbowania przepisu, ja zaryzykowałam i okazało się, że było warto :)
Stopień trudności wykonania: średni



Przepis na tort:


Do tortu należy upiec 2 lub 3 biszkopty czarne w zależności od tego jaki chcemy uzyskać rozmiar tortu. ( Ja mój tort złożyłam z 5 blatów czyli 2,5 biszkopta) 
Przepis na biszkopt: puszysty biszkopt 
W przepisie nie uwzględniłam kakaa, należy dodać 2 czubate lub 3 mniej czubate :) łyżki, można je dodać do mąki i razem z nią przesiać kakao do masy jajecznej, radziłabym też zmniejszyć ( o łyżkę ) ilość dodawanej mąki ziemniaczanej.

Krem z ciasteczkami Oreo :
  • 500 ml śmietanki  36%
  • 2 opakowanie ciastek Oreo
  • 125 g serka mascarpone

Ciasteczka pozbawiamy kremu ze środka i wrzucamy do rondelka, zalewamy masę z ciastek śmietanką i składniki podgrzewamy na małym ogniu, aż do rozpuszczenia i utworzenia jednolitej masy, uważając, aby nie zagotować! Studzimy tak przygotowaną masę a następnie wkładamy na całą noc do lodówki, aby była mocno schłodzona. Ubijamy śmietankę z masą z ciasteczek na sztywno mikserem na najwyższych obrotach, stopniowo dodając serek mascarpone. Do tak przygotowanej masy dodajemy drobno pokruszone ciastka Oreo (ciemne ciasteczka bez masy w środku).  I delikatnie łączymy ciastka z kremem.

Krem czekoladowy :
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • 500 ml śmietany kremówki  36%
  • 125 g serka mascarpone

 Czekoladę łamiemy na kawałki, wrzucamy do śmietanki  i podgrzewamy na małym ogniu aż się rozpuści, uważając, aby nie zagotować. Studzimy masę w chłodnym miejscu a następnie wkładamy na całą noc do lodówki, aby była dobrze schłodzona. Ubijamy śmietankę czekoladową na sztywno. Dodajemy stopniowo serek mascarpone.

Dodatkowo:
Przygotowujemy nasącz. Robimy mocną herbatę, dodajemy trochę soku z cytryny i słodzimy. Tak przygotowaną herbatę studzimy.

Przełożenie:

Biszkopty przekrajamy na pół. Przed położeniem masy na biszkopt musimy go nasączyć herbatą, dopiero wtedy kładziemy krem. Biszkopty przekładamy masami według uznania. Moje propozycje: najlepiej jeśli posiadamy pięć blatów biszkoptu, wtedy kładziemy masę czarną i białą na zmianę. Jeśli zaś mamy cztery blaty możemy ciemnej masy nie dzielić a białą podzielić na 2 części lub nasze 2 przygotowane biszkopty przekroić tak aby powstało 5 blatów. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz