wtorek, 21 lipca 2015

Ciasto czekoladowe z pierniczkami


Z tym ciastem miałam pewien problem bo od samego początku wszystko szło nie tak jak trzeba, ale koniec końców wszystko ładnie złożyłam a kolejnego dnia okazało się, że jest bardzo smaczne :) Przepis znalazłam na stronie Domowa cukierenka i bardzo mnie on zaciekawił, ponieważ do ciasta należy dodać szklankę coca-coli! Do całości świetnie pasują: kwaskowata masa oraz słodkie pierniczki z marmoladą. Ciasto ciekawe i smaczne, pewnie jeszcze kiedyś wykorzystam ten przepis i może wtedy wszystko pójdzie zgodnie z planem :)
Stopień trudności wykonania: średni


Przepis na ciasto:


Ciasto czekoladowe z pierniczkami

Składniki na ciasto coca-cola:
  • 250 g mąki
  • 250 g cukru
  • 3 łyżki kakao
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g rozpuszczonego masła
  • 200 ml coca-coli
  • 2 jajka
  • 75 ml mleka
W osobnych miskach wymieszać składniki suche i mokre. Do suchych wlać mokre, wymieszać. Piec w 180 stopniach około 40-50 minut. (Ja osobiście miałam z tym ciastem problem, okazało się później, że dodałam za mało mąki, bo źle popatrzyłam na miarkę i tak o to ciasto niestety nie upiekło się tak jak trzeba). 

Składniki na ciasto II:
(ciasto coca-cola dobrze nie wyrosło, ale trzeba sobie radzić dlatego upiekłam drugi na całe szczęście dobry placek, tak żeby ciasto było odpowiednio wysokie)

  • 3 jaja 
  • pół słoiczka dżemu z czarnej porzeczki (lub inny kwaśny i gęsty dżem)
  • szklanka cukru
  • szklanka mleka
  • 2 szklanki mąki
  • pół szklanki oleju
  • cukier waniliowy
  • łyżeczka sody
  • łyżeczka kakao (może być trochę więcej)
Żółtka rozkręcić z cukrem i cukrem waniliowym, dodać dżem, mleko, olej następnie dodawać porcjami przesianą mąkę za każdym razem dokładnie mieszając, dodać sodę i kakao, wymieszać na koniec dodać ubite na sztywno białka i delikatnie połączyć z resztą masy, ciasto przelać do blaszki wyłożonej papierem, piec około 40 minut w 180 stopniach.

Składniki na masę
  • 3 opakowania budyniu śmietankowego
  • 2 galaretki agrestowe
  • 1,5 kostki masła
  • 5 szklanek wody
Budynie ugotować na wodzie, do gorącego budyniu wsypać galaretki i wymieszać do rozpuszczenia, ostudzić. Masło rozkręcić i dodawać po łyżce budyń.

Dodatkowo:
  • pierniki potrzebne do ułożenia na wierzchu ciasta
Przełożenie:
Ciasto II pierwsza połowa, masa, ciasto coca-cola, masa, ciasto II druga połowa, masa, pierniczki, polewa czekoladowa

Wskazówki:
  • Ja z tym ciastem miałam przeboje, ale Wam może się wszystko udać zgodnie z przepisem, więc nie trzeba piec już ciasta II tylko ciasto z coca-colą należy przekroić na pół i przełożyć: ciasto, masa, ciasto, masa, pierniczki i polewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz