sobota, 15 sierpnia 2015

Tort milky way z brzoskwiniami


Na przepis na tort z batonikami milky way natknęłam się przeglądając "słodkie" strony internetowe i pomyślałam sobie, że urodziny to najlepszy pretekst, żeby taki tort wykonać. Okazało się, że tort zrobił furorę i wszystkim posmakował co mnie bardzo cieszy :) Upały jednak nie sprzyjają pieczeniu, bo śmietanki nie chciały się ubić a żelatyny na przemian wkładałam do lodówki z nadzieją, że wszystko się uda. I na całe szczęście (bo już byłam bliska płaczu) wszystko wyszło super! Z dekorowaniem też nie było łatwo, ponieważ dosłownie wszystko płynęło... Jeśli macie ochotę na taki torcik polecam poczekać na chłodniejsze dni a na pewno obędzie się bez nerwów. 
Muszę przyznać, że tort jest bardzo dobry, lekki dzięki śmietankom i orzeźwiająco brzoskwiniowy a dodatkowo możemy wyczuć delikatny smak słodziutkich batonów milky way, które lubi chyba każdy! Dekoracja oczywiście mojego autorstwa, którą z pomocą lodówki udało mi się wykonać. Uważam, że ten tort jest świetnym pomysłem na każdą okazję, może upieczecie go z okazji urodzin swojej pociechy? Myślę, że każde dziecko byłoby uśmiechnięte od ucha do ucha :)
Stopień trudności wykonania: średni


Przepis na tort:

Tort milky way z brzoskwiniami

Upiec dwa biszkopty z 5 jaj

Masa milky way:
  • 6 batoników milky way (21,5 g-masa jednego batonika)
  • 500 ml śmietanki 30%
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 1 puszka brzoskwiń
Dzień wcześniej (!!!) przelewamy śmietankę do garnka w grubym dnem, do śmietanki dodajemy połamane na drobne kawałki batoniki milky way i stawiamy na małym ogniu, mieszamy do momentu rozpuszczenia batoników uważając, aby nie dopuścić do wrzenia!!! Tak przygotowaną śmietankę studzimy i wstawiamy na całą noc do lodówki. Kolejnego dnia rozpuszczamy żelatynę w 1/4 szklanki wrzątku, studzimy. Śmietankę ubijamy w wysokim naczyniu, do ubitej śmietanki dodajemy żelatynę, masę wkładamy 
na chwilę do lodówki, aby stężała. Brzoskwinie kroimy w kostkę, dodajemy połowę do masy milky way.

Masa śmietanowa:
  • 1 i 1/2 szklanki śmietany 18%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • cukier waniliowy
  • 1 łyżeczka żelatyny
Żelatynę rozpuszczamy i studzimy, śmietanę ubijamy, dodajemy cukry a na koniec żelatynę, masę wkładamy do lodówki, aby stężała (tężeje dłużej niż masa milky way). Dodajemy drugą połowę pokrojonych brzoskwiń.

Ułożenie:
Biszkopty przekroić na trzy płaty (w sumie wychodzi 6 płatów), każdy biszkopt nasączyć sokiem z puszki z brzoskwiń (ja dolałam do soku pół szklanki przegotowanej wody).
Układać: biszkopt, masa milky way z brzoskwiniami i tak 3 przełożenia od dołu, 2 przełożenia na górze są z masy śmietanowej z brzoskwiniami.

Udekorować dowolnie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz