poniedziałek, 26 listopada 2018

Domowa przyprawa do piernika


W tym roku zaczynam przygotowywać się do świąt Bożego Narodzenia dużo wcześniej. Wymagał tego ode mnie piernik staropolski, który należy przygotować do leżakowania ok. 3 tygodnie przed planowanym wypiekiem. Do tego piernika chciałam użyć domowej przyprawy. Czemu domowej, a nie jak zawsze tej z opakowania? Bo gotowa przyprawa zawiera w swoim składzie mąkę i cukier, które i tak dodaję do ciasta, a więc po co płacić niepotrzebnie za "rozcieńczoną" przyprawę? Kupiłam wszystkie potrzebne składniki, które wymieszałam w odpowiednich proporcjach i tak oto otrzymałam domową przyprawę do piernika. Pachnie przepięknie! Wykorzystać ją można do upieczenia piernika staropolskiegopierniczkówdomku z piernika, jak również dodawać do herbaty, grzanego wina lub piwa. Przygotujcie przyprawę do piernika już teraz, a będzie jak znalazł w święta i nie tylko.
Stopień trudności wykonania: łatwy


Przepis na domową przyprawę do pierników:



Domowa przyprawa do pierników

Przyprawy:

  • 25 - 30 g cynamonu
  • 10 g mielonego, suszonego imbiru
  • 5 g mielonych goździków 
  • 5 g mielonej gałki muszkatołowej 
  • 5 g mielonego kardamonu
  • 2 g czarnego pieprzu
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać, przechowywać w szklanym słoiku. 

Wskazówki:
Przyprawy można kupić całe i zmielić, bądź też kupić już gotowe zmielone. Ja kupiłam zmielone przyprawy. Miałam problem z goździkami, bo nie mogłam nigdzie kupić zmielonych, dlatego też zmieliłam je w młynku. Muszę stwierdzić, że to był błąd, bo  młynek jest nie do odmycia! Pokrył się mlecznym nalotem i niczym nie mogę tego usunąć :( Najlepiej zmielić w moździerzu. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz